Linkbuilding, een manier om je website hoger in het Google algoritme te krijgen, waardoor je eerder als zoekresultaat te vinden bent. Veel bedrijven maken er gebruik van, maar zien niet altijd het resultaat terug wat ze hadden verwacht of waar ze op hadden gehoopt. We bespreken ze hier en laten je weten hoe het wél moet.
Vraag om hulp
Veel mensen zijn nou eenmaal koppig en denken zelf alles op te kunnen lossen. Het is prima om eerst zelf aan de slag te gaan met linkbuilding, maar voor velen is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Dan blijkt het uiteindelijk toch erg ingewikkeld te zijn en veel moeite te kosten, waardoor je door de bomen het bos niet meer zien. Daarom; vraag om hulp, linkbuilding uitbesteden gaat je veel werk en hoofdpijn schelen. Er wordt dan voor je gekeken naar de mogelijkheden voor je bedrijf, welke sites en links er gebruikt kunnen worden. Daarbij wordt er aanwezig rekening gehouden met het algoritme van een zoekmachine als Google, om er zo voor te zorgen dat jouw website meerdere pagina’s hoger in de ranglijst komt.
Ken de verschillende links
Veel bedrijven die gebruik maken van linkbuilding denken dat het goed is om zo veel mogelijk links te gebruiken, op zo veel mogelijk websites. Niks is echter minder waar volgens Brandmatchers. Links zijn niet allemaal hetzelfde, er is wel degelijk een groot verschil in kwaliteit. Zo kun je beter gebruik maken van websites die qua aanbod gerelateerd zijn aan je eigen website. Daarnaast moet je goed weten wat het algoritme van Google doet. In Nederland vindt Google fijn om een afwisseling tussen relevante en minder relevante links te zien en plaatst deze hoger in de zoekresultaten ranglijst. Dus om roekeloos overal en nergens links te gaan gebruiken, kan een averecht effect hebben en zet je daarmee juist een stap achteruit.