De concurrentie in de detailhandel is erg scherp. De supermarkten concurreren met elkaar om klanten aan te trekken en meer omzet te genereren. Een van de beste strategieën om meer klanten te trekken, is door promoties en kortingen aan te bieden. Elke supermarkt geeft altijd wekelijkse acties in de vorm van folders. Zo biedt Albert Heijn zijn weekfolder aan in de vorm van een AH folder. Op de website van de supermarkt vind je de folder. Daarnaast kun je de gedrukte brochure ook in de winkel opvragen. Je kunt de brochure bekijken om de wekelijkse promotie en speciale aanbiedingen van de winkel te ontdekken. Hier zijn enkele trucs die winkeliers gebruiken om klanten aan te trekken.
Speciale kortingen en promoties aanbieden
Het kan tijdrovend zijn om de brochure van elke supermarkt te downloaden. Mogelijk heb je meerdere brochures van verschillende winkels nodig om de prijs van bepaalde producten te vergelijken. Via het winkelplatform zoals Allefolders.nl kun je de folder van meerdere supermarkten echter eenvoudig inzien. Door de wekelijkse promotiefolder te bekijken, kun je zien welke supermarkt de laagste prijs biedt. De supermarkten bieden niet alleen kortingen om de klanten aan te trekken, maar ze passen ook verschillende strategieën toe, zoals het aanbieden van speciale aanbiedingen. Ze bieden bijvoorbeeld 1 plus 1 gratis, gratis verzending voor online aankopen, gratis producten, vouchers en nog veel meer. Deze trucs zijn effectief om de verkoop te verhogen. Mogelijk ben je niet geïnteresseerd in het kopen van bepaalde producten. Wanneer je echter de 1 plus 1 aanbieding ziet, kun je besluiten dergelijke producten te kopen.
De website bijwerken
Veel mensen winkelen liever online dan in de winkel. Online winkelen is handiger dan winkelen in de winkel. Je kunt de boodschappen gemakkelijk thuis laten bezorgen. Omdat veel mensen geïnteresseerd zijn in online winkelen, heeft de supermarkt behoefte aan een update van de website. De website moet responsive en toegankelijk zijn voor veel klanten. De managers moeten ook de inhoud bijwerken door de wekelijkse promotie te plaatsen. Daarnaast moet de website gemakkelijk te navigeren zijn. De klanten kunnen dus gemakkelijk de producten vinden die ze nodig hebben. Deze strategie kan de winkelervaring van de klant verbeteren.